Salı, Mayıs 13, 2008

Sanyo Xacti CA65 Sualtı Kamerası / Underwater Camera

Bilenler bilir, Sanyo kameralar memleketimde "Sanyorum en iyisi bu" sloganı ile arz'ı endam etmekte. Ben kişisel oalrak o kampanyayı son derece itici bulup tam tabiriyle burun kıvırmıştım. Bilemiyorum müşteri mi ajansın sunduğu bir dünya harika iş arasından onu çekti çıkarttı yada ajans çok orijinal olduğunu düşünüp öyle bir yola mı başvurdu. Sadece ben sevmedim. Eğer ki o fena işin bir savunması olacak ise, ve eğer bu savunma "Bütçe ufacıktı" şeklinde ise, buradan tüm "Bütçe ufacıktı" diyenlere bir işi armağan etmek istiyorum.
Müşeri Sanyo. Ajansı Yeni Zelanda Saatchi&Saatchi. Sanıyorum ki müşteri ajansa gelmiş ve demiş ki "Benim accık param car, ama kocaman dönüşü olan bir şey yapmak istiyorum." Ajansta buradaki "kocaman"ı yanlış anlamış ve böyle bir şey yapmış kanaatindeyim.
Aşağıda gördüğünüz açıkhava uygulamasının eni 73 metre! Tamamını okuması 70 saat sürüyormuş ve bu 70saatte de yapılması gereken yol 6.8km. imiş!!
Sanyo'nun dünyada bir ilk olan su altı kamerasını tanıtmak için hazırlanan bu çalışmada sualtında kalan kısımda tam 1 milyon kelime var. Gökyüzü olan üst kısmda da iki kelime -ki bu kelimeler de aslında bir tane, iki defa tekrar etmiş: martı.
Bu bir milyon kelimenin içinde son derece detaylı bir liste şeklinde su altı canlıları, belli başlı büyük tsunamiler ve batıklar hakkında tarihten bilgiler ve Moby Dick ile Denizler Altında 20.000 fersah bulunuyor!
Ne diyebilirm ki, iyi fikir!


Brief was simple and a very well-known one. Sanyo had a limited budget to promote their world-first waterproof digital movie camera. They needed to do something big for their limited budget. Well, in this point, Saatchi&Saatchi müsunderstood the brief, specially the "big" part, and they came up with a idea of a billboard. Not billboards, just one billboard. A billboard wide as 73meters long, with 1 million words on it, as underwater, 2 words above as sky. Those two words are "Seagull" and "Seagull"...But the words below contains the world's most comprehensive marine species list, histories of major tsunami and shipwrecks, and Moby Dick and 20 000 Leagues Under The Sea in their entirety. What can i say, good idea!


Saatchi & Saatch / Yeni Zelanda (New Zealand)
Designer: Blake Enting
Designer: Chad Bryant
Sorumlu YY/Exec.CD: Mike O'Sullivan
Yaratıcı grup/Creatives: Tim Huse, Helen Steemson, Matthew Swinburne, Hywel James

2 yorum:

Tuğçe Cengiz dedi ki...

Hem fikir hem de uygulama hakkaten takdire şayan olmuş. Seviniyorum böyle işler çıkınca..Ve ayrıca kafamı karıştırmıyor da değil, 1840 tane blog gezdim resmen, nerden buldun bu ilanı diyeceğim ama havalı bir cevabı şu saatte inan kaldırabileceğimden emin değilim..İyi fikir farkı mutlaka. Evet.

Teşekkürler;)

Fırat Yıldız dedi ki...

ohaannessburger diyorum başka bi' şey demiyorummm!!