Pazartesi, Şubat 05, 2007

Turkcell ne yapıyor?

Yoksa alametifarika ne yapıyor mu demeliydim?
Her iki reklamı da henüz internette bulamadığımdan buraya koyamıyorum ancak kısaca hatırlatayım. Bin tanesi kurumsal Turkcell reklamı, "Turkcell'le bağlan hayata" kampanyasında geçen, uzak diyarda, bir kasaba/köyde gece ders çalışan kızımız ve O'nun çok bilmiş Turkcell çocuğu ile ilgili. İkincisi de İştecell'in yeni golf sahasında geçen reklamı.
Köyde gece ders çalışan kızımız elektrik kesilmesi sebebiyle bilgisiz kalıverir bir anda, ders çalışmaktadır ve izafiyet teorisinin kime ait olduğunu "bilmiyordur işte". Herşey tamam, olabilir elektrik kesilir, internet olmaz, cepten girersin, öğrenirsin ve Turkcell'le bağlanırsın hayata da, arkadaşlar, kim gece evinde okul formasıyla ders çalışır bi bana bunu anlatabilir misiniz?! Evet hanım kızımız evinde, gece, üstünde okul üniformasıyla çalışmaktadır...Yok gece değildir sabahın erken saatleridir diyorsanız, derim ki günü gününe çalışsın efendim! Öyle sabah ne demek?
Diğer mesele de malumunuz yeni "İşşşştecel reklamı hesaabı"...Siz de son derece irrite oluyor musunuz tek arızalı ben mi çıktım? Tamam, Guy Kawasaki bile demiş ki "Birileri rahatsız olacaksa bilin ki birileri de bayılacak". Ama ürün ve hedef kitle arasında bir aksaklık yok mu? Yani absürd tadı verelim derken hakikaten de absürd olmamış mı? O "işşştecell hesaabı" vurgusu çok itici. İştecell kullanan karakterin "sonradan görme" halleri ürünü çok itici bir hale getiriyor. Büyük kurumsal bir değişiklik yapmayı düşünen bir şirketin böyle bir reklamdan ne kadar pozitif mesaj alacağı muamma. - Bu arada, nefis basın ilanlarıyla giden bir kampanyanın TV reklamlarında yok beleş kahve, yok uçak bileti promosyonları yapması, üstüne sütlük iş hayatı için düşünülen bir hizmete "Pazar günleri hafta içi görüştüğün kadarı ücretsiz" gibi abuk subuk bir bonusla süslemesi de Turkcell'in nasıl bir Vodafone paniğinde olduğunun en büyüük göstergesi kanımca, ajansın konuyla alakası olamaz...En azından S.E.'i çok seven bir adam olarak olmamasını istiyorum :) -

Diyeceğim şudur ki, "sizi dünyanın her yeriyle konuşturucaz...Evet yapıcaz!" ve "İşşştesel hesaaabı"....

Tabi ben çok fena yanılıyor da olabilirim belki ama, yorum sizin.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Kesinlikle katılıyorum, özellikle Kurumsal Turkcell reklamını ilk seyrettiğim andan itibaren kız öğrencinin üniformalı olmasına takılmış durumdayım. Her iki reklama da rastladığım anda kumandaya sarılıyorum ve inanın bu reklamlar ne anlatıyor onu da bilmiyorum.