Cumartesi, Haziran 17, 2006

Bir reklam stratejisinin çuvallaması

Tabi ben böyle baslıkta ahkam kestim ancak,o çuvalladığını farketmeyen kitleden birisiydim bende,ta ki bu akşama kadar.
Bu gece evde arkadaşımla televizyonu seyrederken televizyonda PO(Petrol Ofisi)'nin Poman'lı son reklamına denk geldik. Hani şu -nedense-benzin istasyonunun çatısında Poman ve yanında 3-4 yaşlarında bir çocuk,gökyüzünde F-16'lar,yerde Opel Astra'lar.Yani bir sirk havası sözkonusu ancak tüm bu atraksiyon izlenilirliği ve farkedilirliği arttırıyor,ona bir lafımız yok.
Ancak,seyredenler bilir,seyretmeyenler için kısaca açıklayayım, reklamın konusu Petrol Ofisi'nin yeni ürünü "EuropoDizel"i tanıtmak. Bunun içinde gökyüzündeki jetlerden yola çıkılıyor ve buradan araçlara kamera pan yaptığında çocuk ve Poman arasında geçen diyalogdan biz otomobillere de jet yakıtının konulduğu gibi bir bilgiye sahip oluyoruz. Yada şöyle diyelim,jetlere konan yakıt gibi bir yakıt koyulduğunu öğreniyoruz.Tabi ki içimizden "Breh breh" diyoruz.Jete bu kadar güç katan yakıt otomobile neler yapar gibilerden...
Ancak bu noktada salonda yanımda bulunan ve reklamcılık ile çok bir alakası olmayan ve fakat uçaklarla haşır neşir arkadaşım "Bu nasıl yanlış bir reklamdır yahu" diyerek cümleye giriyor.
Cümlesini bitirdiğinde ise ben jet yakıtlarının (kerozen) mazottan sonra gelen 2.derece kalitede -ki bunun sebebi de az damıtılması- olduğunu, benzinin yada normal dizel yakıtın kerozene göre çok daha kaliteli ve verimli bir yakıt türü olduğunu,bu reklamın bilhassa havacılık camiasında gülüşmelere yol açtığını öğreniyorum.
Enteresan...Böylesine önemli bir nokta böyle ıskalansın?...
Poman Bey'e yakıştıramadık...

Hiç yorum yok: