Malum 18.sini geçtiğimiz günlerde devirdik.Gittik,Cenk ve Erdem beyleri gördük,birbirimize "Aaa,naber nasılsın"lar yolladık,basılı tüm ilanlara "Körler sağırlar birbirini ağırlar,her sene aynı hikaye" ahkamları kestik geldik.
Benim derdim ise şu son tırnak içindeki kısımla.
Pek çok yerde,internet sitelerinde,bloglarda bu konu tartışılıyor. Ödül alan işleri hep beraber ilk defa ödül töreninde görüyoruz.Bu durumu ayıplıyor,güvenimizin sarsılmasından ötürü bir sonraki törene kadar boykot ediyoruz. Evet bunları yapıyoruz ancak esas acı olan şu ki,bütün o "cık cık"ladığımız işler gerçekten güzel fikirler. Peki biz neden bunu bu kadar mesele haline getiriyoruz?İşte mesele o...Biz getirmiyorz, tüm dünyada bu bir mesele.Yani bize has değil.Ben ve benim gibi böyle bir atımlık(yayın olarak) işlerin ödül aldığını görüp kızan arkadaşlar, hiç sizin aklınıza da aynısı gelmedi mi?Ya da siz de aynısını yapmadınız mı fırsat bulduğunuzda.
Bu "Yarışmalık işler" reklamcılık sektöründe yeni bir dal oldu gayri resmi olarak. Gavurlar bunların kategorisine "Scam ads"(Düzenbaz reklam) deyip, bu gibi işlere de "Ghost"(Hayalet) diyorlar.Tüm dünyadaki yarışmalarda -sadece Effie'yi hariç tutabiliriz sanırım- bunun sıkıntısı yaşanıyor.London Advertising Awards 2002 senesinde bu tip reklamlar için bir bölüm açtı ancak sonrasında tek başına kaldığından gerisi gelemedi.
Dünyayı bırakacak olursak, bizim de yapmamız gereken bu.Kristal'de yada Kırmızı'da böyle bir kategori oluşturmak.Bırakalım bu gerçekten iyi fikirler orada kapışsınlar.Bu nasıl olabilir, mesela kristale yollanacak ilanlarda minimum yayın adedi belirlenebilir. Örneğin bir kampanya değil de bir ilan ise bunun minimum 4 defa yayınlanması, yada minimum 2 ulusal dergide yayınlanması şartı olması gibi. Bunun dışında kalanlar arasında ister kategoriler olarak istenirse de tamamen fikir bazlı bir seçim ile birinci belirlenir. Bunun sonucunda da ana yarışmada gerçekten müşteri ile didişilmiş,herkes beyin kıvrımlarını zorlamış ve gerçekten bir reklam olarak 10 kişiden fazla insan tarafından görülmüş reklamlar yarışır,en azından sadece jüri dedikodusu yapılır, ister gerçek ister ghost olsun iyi işler hakettiği övgüyü alır.
Ha ben böyle düşünüyorum ama vakıf ne der bilinmez...
Cumartesi, Haziran 17, 2006
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder