Cuma, Şubat 08, 2008

Heryerde Emprovize / Improv Everywhere

Heryerde Emprovize hakkında ne kadar bilginiz var, daha önce duydunuz mu bilmiyorum, ancak duyulması ve gerçekten ders çıkartılması gereken bir organizasyon bence. Olay basit anlamıyla şu, bir grup amatör oyuncu -yad akatılımcı diyelim- bir "görev" için biraraya geliyorlar. bu gruba sadece ne yapmaları gerektiği söyleniyor, nasıl yapacakları değil, örneğin aşağıdaki videoda yer alan görevde sadece "durmaları" söyleniyor. Nasıl duracakları kendilerine kalmış. Neticede bir grup insan aynı anda aynı hareketi yapıyorlar ve gerçekten dikkat çeken, etkileyici bir sonuç ortaya çıkıyor. Beklenmeyen bir durumun gücü zaten ortada, etkinliğin sebep olduğu konuşma durumu ve haber niteliği ile büyük bir güç. Ancak kesin olan bir gerçek var ki bu etkinliğin insanları silkelediği. Hepimiz o kadar rutin bir halde yaşıyoruz ki, beklenmedik bir duruma karşı büyük bir reaksiyon veriyoruz ve tıpkı videoda olduğu gibi bir anda sosyalleşip hiç tanımadığımız kişilerle durumu konuşmaya başlıyoruz. Gerçekten reklamcılık adına çok ders çıkartılması gereken bir etkinlik aslında. Tüm ekibi tebrik ediyor, en kısa sürede Türkiye'de bu işlere imza atmayı hedefliyorum :) İyi fikir!

Bu arada, bu görevlerde yer almak istiyorsanız, global bir siteleri de var, ona da buradan ulaşabilirsiniz.


I don't know how many of you have heard of Improv Everywhere, but if you have not they are an organization that creates public scenes where actors -or lets say, participants- stage a coordinated event. For instance, they have coordinated missions where actors do the same thing at the same time. Their missions include only what tjey have to do, doesn't involve in "how to do". Like the video below, all they have to do is "freeze", "how" is depends on actors. The power of the "unexpected" is ignorable and the main goal is, missions really shake people around. Because, we are living in big cities in a big routine. When we face something unexpected, it triggers our social side and we start to talk with each other without knowing who they are. I believe that we have to take some lessons from these missions, and use this reality force with our marketing abilities. I really want to do a "mission" like this in Turkey, definetely a good idea!

By the way, if you want to take a role in these missions, they also have a global site, you can check it out from here.



Frozen Grand Central from ImprovEverywhere on Vimeo

Hiç yorum yok: