Çarşamba, Kasım 08, 2006

Coca Cola ve Nokia??

Aklıma takılan bir soru var. Son dönemde televizyonlarda bir Coca Cola reklamı dönüyor. Bir bankta oturan genç bir kız ve bir oğlan. Çocuk bir anda ağzından cep telefonu melodisi yapmaya başlıyor, kız şaşkın, çantasını karıştırıyor, bir kola şişesi çıkartıyor, kapağını açınça ses yapmayı bırakıyor. Kulağına götürüyor, duraklayıp "Sanaymış" diye kızımıza uzatıyor. Kızımız bu yaratıcı kur yapmadan memnun, kadraj dışına bakaraktan kıkırdıyor.
Şimdi, böyle yazınca herşey iyi güzel ancak aklıma takılan şu. Oğlumuzun ağzıyla yaptığı melodi efsanevi Nokia tune. Yani resmi Nokia müziği. Açıkçası ben bu reklamın orjinalinde böyle bir şey olduğunu düşünmüyorum. Eğer doğru düşünüyorsam, bu dublaja kimse ses çıkartmıyor mu?Yok orjinalinde de bu böyle ise ve ben durduk yere günah alıyorsam, bu nasıl olabiliyor. Bir reklamda biz ana reklam ürününü görmeden başka bir ürüne yönlendiriliyoruz ve üstüne üstlük reklamın sonunda da bu konuya hiç gönderme yapılmıyor.(Misal, 10 talihliye nokia cep telefonu verilir bık bık...)
Bu durum Nokia'nın işine gelir tabi ama Coca Cola bu durumu nasıl kabullendi..?Anlamadım.

(Bu arada...KIA Türkiye'nin tüm çalışanlarına Nokia kullanmak yasak olsa gerek..Ne fena..."No KIA" )

2 yorum:

Tugrul Peker dedi ki...

no kia beni bitirmiş yerle bir etmiştir saydıdeğer üstadım. dülülü dülülü

Gizem dedi ki...

coca cola'nin niyetini bilemedim ama reklami tv'de gormeden once orjinalini simdi hatirlayamadigim bir blogda izlemistim ve nokia tune vardi..