Pazartesi, Ekim 09, 2006

"Ay-ket" şampiyonu


Paylaşmak istediğim gerçek bir marka konumlandırmasının nasıl hayata yansıdığı üzerine bir deneyim arkadaşlar.
Son dönemde İstanbul sokaklarında belediye otobüslerinin arkasını kaplayan kocaman bir Arçelik reklamı var. Arçelik'in 300 buluşunu ve dünya çapında 34 yenilikçi ödülünü anlatan bu çalışmanın başlığı koca koca harflerle yukarıda gördüğünüz "İCAT ŞAMPİYONU" yazısı. Buraya kadar herşey normal, ancak mesele buradan sonra başlıyor, zira ben bu yazıyı "Ayket şampiyonu" olarak okudum ilk seferde ve "Ne alaka Arçelik applevari isimlere mi geçti"diye bilmişlik yaptım. Hemen sonrasında gerçek durumu anladığımda ise gerçekten önce kendimden utandım, hemen sonrasında Apple'i gerçek anlamda alkışladım. İşin daha da enteresan tarafı ise bunu paylaştığımn hemen hemen herkesin benimle aynı okuma hatasına düşmüş olmasıydı...
Bilemiyorum Apple ilk "internet mac" konseptiyle iMac'i çıkarttığında böyle bir gelecek, böyle bir gelişme öngördü mü-ki zannetmiyorum- ancak "i" harfinin böylesine apple ile özdeşleşmesi (en azından belirli bir tüketici kesim tarafından) ve önüne geldiği her harf yığınını bir Apple ürünü olarak algılatması gerçekten takdire şayan.
Bu durumu keşke "i" konseptini yaratan ekiple konuşup gelişme sürecini case study gibi dinleyebilseydik.
Ay-ket şampiyonu arçelik olabilir ama sanırım gerçek şampiyon Apple...

Hiç yorum yok: