Salı, Eylül 27, 2005

İstanbul'un orta yeri outdoor mecrası-2

Bir önce bahsettiğim bu mecralardan bir diğeri de İstiklal caddesi girişinde..
Bildiğiniz üzere caddenin meydana bakan kısmında tarihi bir çeşme var. Ancak belediye bir duyuru yapacağı zamanlar bunun üstünü bezle kapatıp duyurusunu yapıyor..(en son bez afişleri yasakladığını açıklamıştı,son durum nedir onu da merak ediyorum bu durumda) Ve bu çeşmelerin olduğu duvar, kah su akıtıyor kah akıtmıyor..Arada bir temizleniyor, sonra tekrar bırakılıyor..Önündeki meydanı dad "kuş alanı" yapacağımızdan betona boğduk, oldu orası "vadim o kadar griydi ki"..
Acaba diyorum..O çeşmenin üstüne enine boydan boya bir pano yerleştirilse idi..Boylu boyunca (enine) tüm istiklal caddesi..Ana reklamveren olarak mesela Garanti Bonus Card ile anlaşılsa..İstiklal caddesindeki bonus noktaları olarak belirtilse..Üstte caddenin görseli, numaralı işaretli dükkanlar, altta dükkan isimleri liste halinde. Sinemalar, restoranlar vs..Alttaki listede yer almak, hem listede hem kroki de yer almak gibi seçenekli pazarlama yöntemi ile,
1-o dümdüz beton yığınına bir renk
2-o noktaya gelen tüm turistlere bir ön bilgi
3-o duvarın çok daha güzel restore edilebilmesi için gereken masraf bedeli
4-artı belediyeye,dükkanlara ve bu durumda neredeyse işe karışan herkese bir gelir
sağlamış olmazmıyız?

ama tıpkı mecra 1'de olduğu gibi..
ben bu öneriyle gitsem..bu sefer de taksim çay bahçesinden çay içer seyrederim gibi geliyor bana...

Hiç yorum yok: