Pazar, Temmuz 15, 2007

Kazara bir gerilla pazarlama başarısı!/Accidentally guerilla marketing goal!

Efendim bilenler bilir, Nisan'dan bu yana askerlik görevimi ifa etmekteyim ve bu zaman zarfında Rize'nin şirin ve şarjörü bol ilçesi Ardeşen'de gördüklerimi aralıklı olarak sizinle paylaşmaya çalışıyorum. Genelde bu paylaştıklarım mizah yönü kuvvetli konularken dün 08-10 nizamiye nöbeti sırasında şahit olduğum bir olay işin rengini değiştirdi.
-----------------------
Özelleştirme sonrasında atağa kalkan Türk Telekom, bildiğiniz-yada şu anda öğreneceğiniz- üzere ATCW tarafından yaratılan t-shirt konseptli Cem Yılmaz destekli yeni kampanyası ile GSM hatlarına meydan okumaya başladı. Bu kampanya dahilinde Türk Telekom bayilerinin vitrinlerini süsleyen ve kampanyaların içeriklerinin yazılı olduğu t-shirtleri yada en azından afişleri, o da olmadı Mazhar'lı Biricik'li TV reklamlarını görmüşsünüzdür.

Ve Ardeşen'in bir delisi var arkadaşlar. Adı Hüseyin. Kendisi sıklıkla "Nasssiiiii??" ve "Abi ben delimiyiiim?" diye bağırması ile tanınan,7/24 sokakta olan, kimseye bir kötülüğü dokunmayan, güleç yüzlü bir arkadaşımız. Kendisi tüm Ardeşen ahalisi tarafından çok seviliyor ve sürekli olarak mağazalara, mekanlara davet ediliyor, ikramda bulunulunuyor(yazması ne zormuş bunu...bulunulunuyor...)

Buraya kadar yazımızını giriş kısmını bitirdik. Türk Telekom, gerilla pazarlama ve Deli Hüseyin ve nizamiye arasındaki bağlantıya, yani gelişmeye gelirsek;

Dün, nöbetimi tutarken bir de baktım Hüseyin karşıdan ona buna selam vererek geliyor. Üstünde de aşağıdaki t-shirt. Bildiğimiz gibi gözün algıda en kuvvetli tepki verdiği iki renk mavi ve sarıdır. Ve insanlar genelde başka birinin üstündeki yazıyı okur. Ve Hüseyin Ardeşen'de aklınıza gelebilecek her yere girip çıkıyor, herkese selam veriyor herkes onu görüyor bu 45600 nüfuslu ilçede. Büyük ihtimalle Türk Telekom bayii fazla diye yada atacağı için yada Hüseyin istedi diye yada sadece kendi istediği için Hüseyin'e vermiş bu t-shirtü. (Ha bir pazarlama durumu var ise, ki yarın sorup öğrenmeye çalışıcam TürkTelekom'dan, o zaman alkışlarım bu lokal bayiye)



Neticede, ATCW ve Türk Telekom sanıyorum dünya reklamcılığında bir ilki başardılar ve "mahallenin delisi"ni istemeden de olsa bir reklam mecrası haline getirdiler, herkesin kampanya hakkında fikir sahibi olmasını sağladılar.
Alkışlar kampanya yaratım ekibine ve bu t-shirt'ü Hüseyin'e veren arkadaşa.

Foto:Uzman Jandarma Çavuş Osman Oylum'a teşekkürlerimle :)

(Bir ara üşenmezsem ingilizcesinide yazacağım, çarşıda dakikalar kıymetli :) )

5 yorum:

Eren dedi ki...

Ne diyeceğimi bilemedim. Ben bu işi yaparken çekinebilirdim doğrusu, çünkü kısmen zihinsel engelli bir vatandaşımızı pazarlama mecrası olarak kullanmak... kulağa pek etik gelmediği gibi, ters tepme ihtimalinin de olması mümkün.
Öte yandan orası küçük nüfuslu bir yerleşim ve iletişim mecrası herkesin sevdiği bir şahıs olduğundan işler de değişebilir tabi, hele ki Telekom'un şöyle veya böyle bir şekilde bu iletişimi yürüten Hüseyin'e bir şekilde faydası dokunduysa =)

Hüseyin dedi ki...

bilerek yapıldığını hiç zannetmiyorum, maksat mahallenin delisini giydirmek, elde fazla olan tişörtü dağıtmak (Mağaza çalışanları o tişörtü giymekten hiç hazzetmez diye düşünüyorum, ondan vermişlerdir:) yanlışlıkla da olsa güzel bir gerilla olmuş ama kampanyalar değiştikçe hüseyinin tişörtü de yenilemek gerekir artık:)

Adsız dedi ki...

Hi, as you may already found I'm new here.
I will be happy to receive any help at the beginning.
Thanks in advance and good luck! :)

Adsız dedi ki...

hey


great forum lots of lovely people just what i need


hopefully this is just what im looking for looks like i have a lot to read.

Adsız dedi ki...

hi everybody


just signed up and wanted to say hello while I read through the posts


hopefully this is just what im looking for looks like i have a lot to read.