Salı, Şubat 28, 2006

Jones Soda'dan ters pazarlama taktiği



Guy Kawasaki, devrimciler için kuralları anlatırken "Don't worry, be crappy" der...Ürününüzün eğer aksayan bir yönü varsa ve daha zaman kaybetmek istemiyorsanız bunu göze alıp geminizi fareli de olsa denize yollayın der..Ancak kastettiği "Jones Soda"nın son derece enteresan pazarlama taktiğini kapsar mı bilinmez!
Jones Soda uzun bir süredir sektörde hindili, brüksel lahanalı gibi enteresan aromalı sodalar satan bir marka..Hatta böylesine çeşitli ve alakasız aromalı ürünleri satan tek marka."Tek marka"...İşte bu markaya 2005'in ilk dokuz ayında %18 büyüme ile $24.7 milyon dolarlık karı getiren anahtar bu oldu.
Ürettiği bu -tabiri caizse- abuk subuk içecekler sayesinde Amerika'nın en çok seyredilen programlarından "Good morning America" ve "Jay Leno"ya konu oldu. Jones Soda'nın kurucusu Peter Von Stolk "Bu işte 10 yıldır varım ve bu sürede 80 aromalı ürün çıkarttım. Tatları harika olan hiç bir ürünüm Jay Leno'ya çıkmadı" diyerek hem şaşkınlığını hem de başarının anahtarını bir nebze de olsa insanlarla paylaştı.
Bu yükseliş ve artan pazar payının tadını alan Stolk, sürekli olarak yeni aromalar ve özel günler için paketler ile grafiğini yüksekte tutmaya kararlı gibi duruyor.

Hiç yorum yok: