Pazar, Temmuz 15, 2007

Kazara bir gerilla pazarlama başarısı!/Accidentally guerilla marketing goal!

Efendim bilenler bilir, Nisan'dan bu yana askerlik görevimi ifa etmekteyim ve bu zaman zarfında Rize'nin şirin ve şarjörü bol ilçesi Ardeşen'de gördüklerimi aralıklı olarak sizinle paylaşmaya çalışıyorum. Genelde bu paylaştıklarım mizah yönü kuvvetli konularken dün 08-10 nizamiye nöbeti sırasında şahit olduğum bir olay işin rengini değiştirdi.
-----------------------
Özelleştirme sonrasında atağa kalkan Türk Telekom, bildiğiniz-yada şu anda öğreneceğiniz- üzere ATCW tarafından yaratılan t-shirt konseptli Cem Yılmaz destekli yeni kampanyası ile GSM hatlarına meydan okumaya başladı. Bu kampanya dahilinde Türk Telekom bayilerinin vitrinlerini süsleyen ve kampanyaların içeriklerinin yazılı olduğu t-shirtleri yada en azından afişleri, o da olmadı Mazhar'lı Biricik'li TV reklamlarını görmüşsünüzdür.

Ve Ardeşen'in bir delisi var arkadaşlar. Adı Hüseyin. Kendisi sıklıkla "Nasssiiiii??" ve "Abi ben delimiyiiim?" diye bağırması ile tanınan,7/24 sokakta olan, kimseye bir kötülüğü dokunmayan, güleç yüzlü bir arkadaşımız. Kendisi tüm Ardeşen ahalisi tarafından çok seviliyor ve sürekli olarak mağazalara, mekanlara davet ediliyor, ikramda bulunulunuyor(yazması ne zormuş bunu...bulunulunuyor...)

Buraya kadar yazımızını giriş kısmını bitirdik. Türk Telekom, gerilla pazarlama ve Deli Hüseyin ve nizamiye arasındaki bağlantıya, yani gelişmeye gelirsek;

Dün, nöbetimi tutarken bir de baktım Hüseyin karşıdan ona buna selam vererek geliyor. Üstünde de aşağıdaki t-shirt. Bildiğimiz gibi gözün algıda en kuvvetli tepki verdiği iki renk mavi ve sarıdır. Ve insanlar genelde başka birinin üstündeki yazıyı okur. Ve Hüseyin Ardeşen'de aklınıza gelebilecek her yere girip çıkıyor, herkese selam veriyor herkes onu görüyor bu 45600 nüfuslu ilçede. Büyük ihtimalle Türk Telekom bayii fazla diye yada atacağı için yada Hüseyin istedi diye yada sadece kendi istediği için Hüseyin'e vermiş bu t-shirtü. (Ha bir pazarlama durumu var ise, ki yarın sorup öğrenmeye çalışıcam TürkTelekom'dan, o zaman alkışlarım bu lokal bayiye)



Neticede, ATCW ve Türk Telekom sanıyorum dünya reklamcılığında bir ilki başardılar ve "mahallenin delisi"ni istemeden de olsa bir reklam mecrası haline getirdiler, herkesin kampanya hakkında fikir sahibi olmasını sağladılar.
Alkışlar kampanya yaratım ekibine ve bu t-shirt'ü Hüseyin'e veren arkadaşa.

Foto:Uzman Jandarma Çavuş Osman Oylum'a teşekkürlerimle :)

(Bir ara üşenmezsem ingilizcesinide yazacağım, çarşıda dakikalar kıymetli :) )

Cumartesi, Temmuz 14, 2007

Malt - Deprem / Malt - Eathquake

Çok şükür birileri rock yapmaya devam ediyor...
Thank god some guys are still rockin'.


(Gönül isterdi ki 02:20de giren bas riffi bir tur daha gideydi...Gene de ellerinize sağlık!)

Perşembe, Temmuz 12, 2007

Ardeşen'den çarpıcı reklam kampanyaları!

Birincisi hemen jandarmanın karşısında bir Turkcell bayinin camında koca harflerle yazılı bir kampanya;
"Hazır kart veya telefon alana avize bedava!"

Diğeri ise Ardeşen merkezde bir halıcının kampanyası;
"Bir halı alana 10 halı bedava".

Evet, karadenizdeyim ben...

Pazartesi, Temmuz 02, 2007

Hayatımın en iyi fikri 23 yaşında / The best good idea of my life's 23th birthday!


Bugün senin doğum günün. Annen ve babanın en iyi fikri, benim tüm hayatımsın. Doğum günün kutlu olsun denizkızım, elfim, aşkım, eşim, Tuğçem...

Today is your birthday. The best "good idea" of your parents became the whole world of mine. Happy birthday my mermaid, my elf, my love, my wife to be, my Tuğçe...